Lejek #23

Czy reklama musi mieć sens? Ile osób można zacząć obserwować na Instagramie bez zablokowania konta? Odpowiedzi na te pytania i duuużo darmowej wiedzy w dzisiejszym #lejektresci.

1) Darmowe kursy internetowe
Chcielibyście streszczenia kursów w ramach lejka? Ankieta w oddzielnym poście.
Hubspot Academy
https://academy.hubspot.com/courses?page=1
Google Ads
https://landing.google.com/academyforads/
Google Analytics
https://analytics.google.com/analytics/academy/
Facebook Blueprint
https://www.facebook.com/business/learn

2) 308 darmowych treści/narzędzi dotyczących marketingu
Najróżniejsze szablony, arkusze i artykuły dotyczące różnych aspektów marketingu i prowadzenia biznesu.
https://usefyi.com/templates/marketing-templates

3) Rady dotyczące Instagrama
Nie używać BOTa, nie obserwować więcej niż 6k nowych osób miesięcznie, dodawać posty 2-4 razy dziennie. Dobre opisy z użyciem emoji. Właściwe hasztagi (wyszukiwarka # była w poprzednim lejku). Uzupełnianie Alt Text – dodając zdjęcie, możemy uzupełnić po rozwinięciu zaawansowanych opcji albo na opublikowanym zdjęciu klikając w 3 kropki i edycję.
https://www.reddit.com/r/Entrepreneur/comments/c2kgyt/is_instagram_important_for_entrepreneurs_yes/

4) 7 porad marketingowych (raczej dla dużych marek z dużymi budżetami)
Największą uwagę widzów zdobędziemy na dużych ekranach oglądanych jednocześnie przez grupę ludzi. W celu zbudowania marki trzeba się regularnie pokazywać dużej liczbie odbiorców. Pamiętać o powtarzalności elementów rozpoznawczych marki – kolory, logo, fonty. Wywoływać emocje spójne z wizerunkiem marki. Reklama nie musi mieć sensu.
https://www.marketingweek.com/2019/06/20/7-models-for-greater-marketing-effectiveness/

5) Alternatywne podejście do czytania
Nauczeni jesteśmy czytać każdą książkę w całości, w takiej kolejności jak została napisana. Efektem tego jest to, że każdemu zdarza się utknąć w połowie jakiejś książki i jej przeczytanie zajmuje wiele tygodni. Podejście opisane w artykule pomaga ominąć tego typu sytuację. Czytać kilka/kilkanaście książek jednocześnie. Wybierać taką, na którą mamy akurat ochotę. Czytać książki nieliniowo. Przeskakiwać nieinteresujące nas fragmenty, skakać między rozdziałami (raczej nie dotyczy powieści :).
https://hackernoon.com/everything-i-knew-about-reading-was-wrong-bde7e57fbfdc

6) Niektóre książki powinny być artykułami
Jest to problem opisany również w artykule z poprzedniej pozycji. W wielu książkach niefabularnych 10% to istotna treść a 90% to anegdotki lub powtarzanie w kółko tego samego. Dla takich książek przeczytanie streszczenia lub obejrzenie podsumowania wydaje się dużo bardziej wydajne.
Linkuję dwa kanały YT, na których publikowane są skróty książek z tematyki okołobiznesowej. W przyszłości może zrobię listę książek, które przeczytałem z podziałem na te, które warto przeczytać w całości i takie, które powinny być artykułami.
https://www.youtube.com/channel/UC02x9yG9ZFF_VZp1VnMoptg/videos
https://www.youtube.com/channel/UCfbLDMh6uGOZePAfqqjVZ-g/videos (wrzucałem ten link już w lejku)

7) Trendy z Glimpse
Wrzucałem link do tej strony kilka lejków temu. Wysyłają na maila trendy które szybko zyskują na popularności. Dzięki Waszym zapisom przez link referencyjny dostałem dodatkowe trendy, więc się dzielę:
Balloon Garland (girlandy balonów)
IV Hydration (terapia na kaca)
CBD Cream (krem przeciwbólowy. W Polsce chyba nielegalny, bo wytwarzany z konopii)
Hazy IPA (rodzaj piwa)
Dip Powder (coś do zdobienia paznokci)
Pickleball (coś pomiędzy tenisem a ping-pongiem. Ponoć popularne wśród seniorów)

8) Facebook zmieni zakładkę informacje w profilach firmowych
https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-will-remove-certain-business-page-info-sections-as-of-august-1st/557045/

9) Różnice między ludźmi o otwartych i zamkniętych umysłach
Ludzie o otwartych umysłach: szukają źródła konfliktu; zakładają, że mogą być w błędzie; zadają pytania; skupiają się na zrozumieniu innych; częściej słuchają, niż mówią; potrafią zrozumieć dwie przeciwstawne idee.
https://fs.blog/2017/09/open-closed-minded/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.