Lejek #24

1) 28 sposobów na wzrost w platformie wielostronnej
Świetny artykuł napisany przez osobę odpowiedzialną za rozwój AirBnb. Podane konkretne pomysły wraz z ich kosztem i wpływem na rozwój firmy. W artykule jest sporo wartościowych linków do dalszej lektury.
https://lenny.substack.com/p/28-ways-to-grow-supply-in-a-marketplace/

2) Weryfikacja pomysłu biznesowego
Prosta ankieta pomagająca zweryfikować pomysł i zebrać myśli na wczesnym etapie rozwoju biznesu.
https://www.defmacro.org/2019/03/26/startup-checklist.html

3) Analizy UX
Opisy dobrze zaprojektowanych aplikacji, stron i kampanii marketingowych. Na konkretnych przykładach możemy zobaczyć w jaki sposób zwiększyć konwersję. Przytoczone przykłady efektów psychologicznych, jakie są wykorzystywane.
https://growth.design/blog/

4) Dlaczego książki (i wykłady) nie działają
Zdarza wam się, że na pytanie o czym była książka potraficie tylko odpowiedzieć kilkoma zdaniami? Dzieje się tak ponieważ aby efektywnie zapamiętywać czytane informacje trzeba się w ten proces zaangażować. Wykorzystać wiedzę w praktyce, przedyskutować z kimś lub połączyć z czymś co już znamy. Samo przeczytanie książki lub wysłuchanie wykładu nie wystarczy.
https://andymatuschak.org/books/

5) Droga Toyoty
14 zasad składających się na filozofię giganta motoryzacyjnego. Długoterminowa perspektywa, unikanie marnotrastwa. Każdy pracownik może wstrzymać produkcję, jeśli zauważy problem z jakością. Skupienie się na procedurach i procesach. Porządek w miejscu pracy.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Toyota_Way

6) 6 strategii marketingowych B2B
Relacje live, Reddit i Quora, newslettery, content marketing, zasoby do pobrania, ekskluzywne społeczności i grupy na FB.
https://komarketing.com/blog/6-b2b-digital-marketing-strategies-marketers-need-to-try-in-2019/

7) Koniec open space’ów?
Badania potwierdzają, że biura z otwartymi przestrzeniami negatywnie wpływają na produktywność i interakcje. Alternatywą może być praca zdalna.
https://readwrite.com/2019/06/20/open-plan-offices-kill-productivity-heres-what-to-do-instead/

8) Fastlane milionera
Książki nie można już kupić w normalnej cenie, więc znalazłem podsumowania na YT. Główne założenie to celowanie w biznesy, które: nie są zależne od jednej platformy, maja wysoki próg wejścia, są trudne do skopiowania, rozwiązują jakiś problem lub są wyraźnie lepsze od konkurencji, nie polegają na sprzedawaniu naszego czasu, są skalowalne.
https://www.youtube.com/watch?v=k_KlQ_Q-7cU
https://www.youtube.com/watch?v=XZ6bC10IuFM

10) Instagrammerka z 2 milionami obserwujących nie mogła sprzedać 36 t-shirtów
https://www.businessinsider.com/instagrammer-arii-2-million-followers-cannot-sell-36-t-shirts-2019-5

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.