Lejek #8

1) Ludzie nie kupują produktów, tylko lepsze wersje siebie
Pepsi jako pierwsza firma w 1963 zmieniła przekaz reklamowy. Zamiast skupiać się na produkcie i jego cechach, zaczęto opisywać klientów. Nową generację konsumentów, którzy wybierali produkt nie na podstawie jego cech, ale cech grupy docelowej, do której był kierowany, nazwano Generacją Pepsi. Wybierając Pepsi, klienci wierzyli, że nie dają się konsumpcjonizmowi propagowanym przez media masowe. Dzięki temu zabiegowi, Pepsi mogła przejąć kawałek rynku Coca Coli i stać się jej głównym konkurentem.
Mistrzostwo w tej strategii osiągnęło kilkadziesiąt lat później Apple. Zamiast skupiać się na parametrach sprzętu, pokazują, co dzięki niemu można zrobić. Każdy posiadacz sprzętu z nadgryzionym jabłkiem wierzy, że myśli nieszablonowo (think different).
https://zandercutt.com/2018/07/08/people-dont-buy-products-they-buy-better-versions-of-themselves/

2) Wykorzystywanie obrazów do przekazania informacji
Ludzie zapamiętują informacje w formie wizualnej 6 razy lepiej niż tekst. Mózg potrzebuje 1/10 sekundy do zrozumienia obrazu. Używaj różnych rodzajów, łatwych do zrozumienia ilustracji. Pamiętaj o SEO, uzupełniaj atrybuty alt. W social mediach wrzucaj zdjęcie jako główny element postu, a nie tylko miniaturka przy linku.
https://www.socialmediatoday.com/news/7-tips-for-using-visual-content-marketing/548660/

3) Narzędzie do szybkiego sprawdzenia profilu na FB
Ocenia profil i pokazuje, co można poprawić. Działa powoli.
https://likealyzer.com/

4) Facebook walczy z kupowaniem lajków i followersów.
Rozpoczęto działania prawne przeciwko czterem firmom z Chin.
https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-launches-legal-action-against-companies-selling-fake-followers-and/549587/

5) Jak sobie radzić z trollami?
Stwórz regulamin. Ignoruj. Jeśli rzucają oszczerstwa, przywołuj fakty. Buduj przyjazną społeczność.
https://blog.hootsuite.com/how-to-deal-with-trolls-on-social-media/

6) Zdobywanie obserwujących na Instagramie.
Codzienne dodawanie postów. Wykorzystywanie wideo i Stories. Odpowiednie hasztagi. Kolaboracje. Dodawanie postów, kiedy obserwujący są najbardziej aktywni (jest opisane, jak to sprawdzić). Angażowanie fanów, konkursy. Posty dodawane na FB poprzez Instagram generują większe zaangażowanie.
https://buffer.com/library/instagram-growth

7) Narzędzia sugerujące hasztagi na Instagram.
Znalezione w linku w punkcie 6.
https://displaypurposes.com/
https://focalmark.com/
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.clarifai.clarifaiandroidstarter&hl=en

8) Produkty w Google Moja Firma
Google testuje nowe narzędzie dla sklepów internetowych.
https://www.emarketing.pl/narzedzia/produkty-w-google-moja-firma-testy-nowej-opcji/

9) Perła w morzu podcastów
Bardzo ciekawa rozmowa z Navalem Ravikantem, CEO AngelLista. Opowiada o swoich ulubionych książkach i innych sposobach zdobywania wiedzy. Tworzenie dobrych nawyków i rezygnowanie ze złych. Co rozumie poprzez pojęcie szczęścia i jaki ma na to sposób? Sporo odwołań do buddyzmu. W jaki sposób podejmuje decyzje? Na końcu pojawia się nawet pytanie o sens życia 🙂
https://fs.blog/naval-ravikant/

10) Ciekawe przykłady marketingu partyzanckiego.
https://postfunnel.com/3-major-reasons-guerrilla-marketing-2019/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.