1) Ludzie nie kupują produktów, tylko lepsze wersje siebie
Pepsi jako pierwsza firma w 1963 zmieniła przekaz reklamowy. Zamiast
skupiać się na produkcie i jego cechach, zaczęto opisywać klientów. Nową
generację konsumentów, którzy wybierali produkt nie na podstawie jego
cech, ale cech grupy docelowej, do której był kierowany, nazwano
Generacją Pepsi. Wybierając Pepsi, klienci wierzyli, że nie dają się
konsumpcjonizmowi propagowanym przez media masowe. Dzięki temu
zabiegowi, Pepsi mogła przejąć kawałek rynku Coca Coli i stać się jej
głównym konkurentem.
Mistrzostwo w tej strategii osiągnęło kilkadziesiąt lat później Apple.
Zamiast skupiać się na parametrach sprzętu, pokazują, co dzięki niemu
można zrobić. Każdy posiadacz sprzętu z nadgryzionym jabłkiem wierzy, że
myśli nieszablonowo (think different).
https://zandercutt.com/2018/07/08/people-dont-buy-products-they-buy-better-versions-of-themselves/
2) Wykorzystywanie obrazów do przekazania informacji
Ludzie zapamiętują informacje w formie wizualnej 6 razy lepiej niż
tekst. Mózg potrzebuje 1/10 sekundy do zrozumienia obrazu. Używaj
różnych rodzajów, łatwych do zrozumienia ilustracji. Pamiętaj o SEO,
uzupełniaj atrybuty alt. W social mediach wrzucaj zdjęcie jako główny
element postu, a nie tylko miniaturka przy linku.
https://www.socialmediatoday.com/news/7-tips-for-using-visual-content-marketing/548660/
3) Narzędzie do szybkiego sprawdzenia profilu na FB
Ocenia profil i pokazuje, co można poprawić. Działa powoli.
https://likealyzer.com/
4) Facebook walczy z kupowaniem lajków i followersów.
Rozpoczęto działania prawne przeciwko czterem firmom z Chin.
https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-launches-legal-action-against-companies-selling-fake-followers-and/549587/
5) Jak sobie radzić z trollami?
Stwórz regulamin. Ignoruj. Jeśli rzucają oszczerstwa, przywołuj fakty. Buduj przyjazną społeczność.
https://blog.hootsuite.com/how-to-deal-with-trolls-on-social-media/
6) Zdobywanie obserwujących na Instagramie.
Codzienne dodawanie postów. Wykorzystywanie wideo i Stories. Odpowiednie
hasztagi. Kolaboracje. Dodawanie postów, kiedy obserwujący są
najbardziej aktywni (jest opisane, jak to sprawdzić). Angażowanie fanów,
konkursy. Posty dodawane na FB poprzez Instagram generują większe
zaangażowanie.
https://buffer.com/library/instagram-growth
7) Narzędzia sugerujące hasztagi na Instagram.
Znalezione w linku w punkcie 6.
https://displaypurposes.com/
https://focalmark.com/
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.clarifai.clarifaiandroidstarter&hl=en
8) Produkty w Google Moja Firma
Google testuje nowe narzędzie dla sklepów internetowych.
https://www.emarketing.pl/narzedzia/produkty-w-google-moja-firma-testy-nowej-opcji/
9) Perła w morzu podcastów
Bardzo ciekawa rozmowa z Navalem Ravikantem, CEO AngelLista. Opowiada o
swoich ulubionych książkach i innych sposobach zdobywania wiedzy.
Tworzenie dobrych nawyków i rezygnowanie ze złych. Co rozumie poprzez
pojęcie szczęścia i jaki ma na to sposób? Sporo odwołań do buddyzmu. W
jaki sposób podejmuje decyzje? Na końcu pojawia się nawet pytanie o sens
życia 🙂
https://fs.blog/naval-ravikant/
10) Ciekawe przykłady marketingu partyzanckiego.
https://postfunnel.com/3-major-reasons-guerrilla-marketing-2019/